welkem to my blog (^_^)

nihhh blog sye!!suke aty sye larh nk buat pape pun..tengok sajer dah r!

kenapa lelaki dan perempuan lambat kawen??

assalamualaikumm ^,^
pe habaq semua..?? harap sihat sentiasa...
first nk ckp, aku dh habis final exam !!!!!
yehaaaaa ! !ya bedaaaaa beduuuuu....
^________________________________^
menanti result nye plak :(

ermmm..knp eyk lelaki dan perempuan lmbat kawen? ?
sebab x laku??
sebab x smpai masa lg??
^_^ ..ekceli, bkn sbb tu..
sebab sbenar atas diri masing2 yg meng 'hendel' kan diri masing2...=)
dan mempel'bagai'kan alasan yg x brape nk guna pakai.

1. "lelaki suka sangat pasang ramai". Padahal ramai artis2 yg dipunjanya hidup dengan penuh gosip dan bila jumpe lelaki mula la nk terhegeh2..
2."lelaki ni bnyk sngt helahnya, kejap tu,kejap ni" walhal die pentingkan diri sendiri.
3. nak cari yg soleh/solehah, pdhal die solat pun x cukup, Quran pun x penah sentuh, apetah lagi nk g kuliah agama, selalu jer cuti,cuti, cuti.
4. minat bagai nk rak kt lelaki tuh, smpai sanggup tunggu walaupun dh tahu xkan boleh dapatkannye. "kumbang bkn seekor k, bunga pun bkn sekuntum.
5. "alaaa....duit xde la nk kawen"...padahal duit simpan untuk membeli pakaian yang berjenama jer..
6. "susah la nk cari yg berkenang di mata hati"..padahal memilih sngat, tak mau yang ade jerawat, nak yang rambut pjg, x mau yg gemuk bagai..
7. "belum besedia lagi" padahal dah cukup syarat2...
8."dah pernah bercinta, tp sekerat jalan"..padahal x reti nk bercinta punn..
9. "jodoh x sampai kut"..padahal jodoh ditentukan oleh Allah s.a.w cume kene berusaha jer ckit..
10. "alaaa...susahlaa nk jage hati semua pihak" walhal awek/pakwe skeliling pinggang..
11. "nak yang bertudung labuh"..padahal kluar pkai sluar pendek atas lutut..
12. "nak yang berkepiah, bersongkok serban"..padahal seluar ketat nak mamposss, pakai baju mcm x pkai baju, semua bnde nak tersembur..
13. alasan "single is simple"... Padahal makan hati banyak sngat, lepas tuh banyak mkn sarang tebuan, lepastuh suka sangat main api,main mata n main2.

so? ? BUJANG SAMPAI KETUA LA NAMPAK GAYENYER...
yerr dokkkkkk????hehehe

bace jer?komen lew,hikhik

2 2000 nk tahu cite sy ^_^:

Princess LaLoLi said...

cik biey nak khwin ke?? hehhehe

sabirah sauly said...

@Princess LaLoLi hahahaha...sape yang nak.. :((